Photobucket

zaterdag 10 december 2011

Workshop Nicole Verkooijen

Gisteren een workshop bij Nicole Verkooijen gedaan. Samen met Marit van Scap-a-Licious-Times kwamen ze ons (mijn moeder en mijzelf) van het station halen. Dikke pret in de auto. Later kwam Simone er ook nog bij.  We zaten dus met z'n vieren erg prettig zo'n klein groepje. Er wordt dan wel heeel wat afgebept maar erg gezellig en heb ook weer dingen bij geleerd en gemerkt dat ik nog veel moet oefenen. En goed mijn hoofd er bij moet houden zodat je geen koffie omgooit op de mooie stoelen van Nicole (nog een keer SORRY). Het was een geslaagd de dag.

Ik heb geen kaart gemaakt deze keer maar omdat ik ben overgegaan op ander papier, moest er dus een nieuwe kleurenkaart komen, deze keer een kleurenwaaier die ik bij Marianne's Scrapcards op haar site vond ik heb hem alleen niet met de hand geschreven zoals die van haar maar ben met de computer aan de slag gegaan en dit is hem geworden.




Ook ben ik op zoek gegaan voor een oplossing voor mijn copics en vond deze oplossing en dit is wat ik er van gemaakt heb en aangezien ik geen cricut heb, heb ik de doosjes zelf op maat gemaakt. Zal de beschrijving van mijn doosjes er bij zetten, misschien hebben jullie er wat aan.


Stuk je karton of cardstock van 14 bij 13 cm 


Rillen op 1,5 cm - 6,5 cm - 8 cm en 13 cm op de lange kant
dan het karton/cardstock halve slag draaien en dan 1,5 cm van de kant rillen.


Puntjes er uitknippen. 


Plakrand vast plakken
(ik leg hem zo neer en dan de andere rand er overheen vouwen) 


Dan krijg je dit. 


Onderkant vouwen en dichtplakken. 


 En dan heb je het doosje waar als je het goed gedaan hebt
4 copic sketch markers in passen.


Dit heb ik 48 keer gedaan.
Je kan hem natuurlijk nog groter maken of kleiner. 


Als je hem vult ziet het er ongeveer zo uit.

 Dan maak je nog een doos
(deze is 20 x 19,5 bij 12 cm)


 Ik heb hem beplakt met design papier en de randen aangezet met distress inkt.


En dit is het eind resultaat.

Photobucket

7 opmerkingen:

mama lies zei

het was erg gezellig bij nicole en ook veel geleerd

*Simone* zei

Hoi Ellen,

Hardstikke leuk dat je de opbergbox op je blog gezet hebt daar kan ik wel wat mee. Dat wordt mijn klus de komende weken :-) En ik zal als hij af is hem ook fotograferen en op de blog zetten met jou bloglink erbij!

En bedankt voor de kleurenwaaier beschrijving! Groetjes en een hele fijne knutsel zondag, ik ben zelf aan het oefenen met inkleuren....maar er zijn toch een paar belangrijke kleuren opgegaan :-( Groetjes Simone

Nicole zei

Hard gewerkt, Ellen. Ziet er gaaf uit. Liefs, Nicole

leonenkarin.blogspot.com zei

Hoi El,

Wat leuk dat je naar Nicole bent geweest!!! Het wordt tijd dat we echt ff bijkleppen :) En TJONG een aardige klus hoor al die doosjes. Helemaal super geworden!

Groetjes, Karin

leonenkarin.blogspot.com zei

Hoi El,

Wat leuk dat je naar Nicole bent geweest!! Het wordt echt tijd dat we weer ff bijkletsen ;)
En wat een werk 48 keer... Toppie hoor! Echt super geworden!

Groetjes, Karin

Anna zei

hoi Ellen, heb jij de swap al gekregen? heb hem zaterdag gepost nl, eng post versturen in deze drukke tijd vind je niet?

groetjes Anna.

Anna zei

wow Ellen, krijg net je swap binnen! mooooi ben er heel blij mee, heb je die bal zelf gebreid?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...